Orthomoleculaire therapie

De juiste bouwstenen op de juiste plaats.

Orthomoleculaire therapie wil met de juiste voeding en voedingssupplementen ziekten en klachten voorkomen of verbeteren. Orthos komt uit het Grieks en betekent juist of optimaal. Met het geven van optimale hoeveelheden vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren etc. worden processen in het lichaam die niet goed verlopen weer in balans gebracht. Het lichaam wordt geactiveerd en ondersteund om zichzelf te herstellen.

Orthomoleculaire therapie is geschikt voor uiteenlopende klachten als (chronische) vermoeidheid, maag- darmproblemen, hart- en vaatziekten, suikerziekte, depressie, burn-out. U kunt hierdoor meer energie en minder klachten krijgen.

​Een bekend voorbeeld van de goede werking van voeding is het effect van vitamine C op scheurbuik. Vrouwen die zwanger willen worden, moeten foliumzuur gebruiken om de kans te verkleinen dat hun kind geboren gaat worden met een open ruggetje. Bij hart- en vaatziekten en ouderdomsdiabetes valt veel winst te boeken met de juiste voeding en voedingssupplementen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de invloed van goede voeding en voedingssupplementen.

www.mbog.nl  ​www.soe.nl

Artikel in tijdschrift Voedingswaarde

Tekorten in voeding kunnen virussen virulenter maken.

Orthomoleculaire therapie

De juiste bouwstenen op de juiste plaats.

www.mbog.nl  ​www.soe.nl

Nieuws

Sapvasten

Sapvasten is goed voor lichaam en geest. Het lichaam wordt gereinigd door opgehoopte afvalstoffen kwijt te raken.

Leestips

Interessante boeken om te lezen.

Contactformulier

Naam *

Telefoonnummer

* verplichte velden

Vraag

* verplichte velden

verzenden
Bedankt voor het invullen.